Beginner asking for hints

For general House Party discussion, gameplay questions, and feedback. Also where to ask questions about how to avoid Frank of the House "Fister", First of His Name.
Forum rules
Please follow all Eek! Forum rules.
Post Reply
coqdumoulin2
Posts: 1
Joined: Mon Dec 19, 2022 1:53 pm

Beginner asking for hints

Hello,

I'm new to this game and I'm not used to this kind of game.
I already played and completed 14 achievements but I come to a point where I'm stuck.
What do you recommend ? Persist on my own and find a solution on my own or rather, start over?

From what I've read , It's not possible to complete all the achievements in one game?

I will be happy to read your advices

Thank you !


Original French post:

Bonjour

Je suis nouveau sur ce jeu, je n'ai pas l'habitude de ce type de jeu.
J'ai joué et rempli 14 succès mais j'en viens a un moment ou je rame..
Que me conseillez vous ? de persister et de trouver au bout d'un moment une issue ou devrais plutot recommencer?

Il n'est pas possible d'après ce que j'ai lu de remplir tous les succès en une partie?

Bref question de base peut etre mais je serai ravi de lire des conseils

Merci !


---
Edit by ttant to add an english version
ttant
Posts: 987
Joined: Tue Feb 13, 2018 4:49 pm

Re: Beginner asking for hints

I confirm, you can't get all achievement in one single playthrough, as you will fail some quest while succeeding some others.
Je confirme qu'il n'est pas possible de réaliser tous les succès en une seule partie, vu que certaines quêtes échoueront automatiquement si d'autres sont réussies.

So better play again from scratch (or some save point) and do different thing, choose different dialog option and so on.
Vaut mieux recommencer du début (ou d'un point de sauvegarde) et faire les choses différement, choisir une autre réponse pendant un dialogue, etc.
Post Reply